Aabitsale järgnev 2. poolaasta õppekomplekt vastab
riiklikule õppekavale ja on eeskätt mõeldud arendama lugemistehnilist vilumust.
Põhikomplekti kuuluvad õpik ja kaheosaline töövihik, kirjatehnikat toetavad
kirjavihik ja vajadusel veel tähevihik, diferentseerimist pakub lisalehtede
kogu (kavandatud ilmuma 2025).
Õpiku tekstide valikul on silmas peetud ka žanrilist
mitmekesisust, fookuses on väärt lastekirjandus. Võimaluse korral on kasutatud
originaalillustratsioone ja nimetatud pildi autor. Et väikesel õppijal oleks
taaskohtumisrõõmu, on Kairi Look igasse kuuse kirjutanud uue teemakohase
Sõnasööbiku loo.
Üldjoontes järgib 2. poolaasta õpivara struktuur
aabitsakomplekti oma – seda nii sinna kuuluvate üksuste kui ka iga
üksikteose ülesehituse poolest. Nagu aabits on ka õpik üles ehitatud üht päeva
hõlmavate lehepaaridena. Ajaliseks orientiiriks on õpetajale on köite
murdekohal trükitud õppeaasta nädala järjenumber. Tekstiga töötamise oskust
toetavad veerisele trükitud küsimused, millele leidub vastus kohakuti asuvas
lõigus. Teksti järel on mõni teemat laiendav aruteluülesanne, kus õpilased
saavad avaldada oma arvamust ja rääkida isiklikest kogemustest. Jätkub
aabitsast tuttav rubriik „Mõtleme koos!“, mis on mõeldud toetama üldpädevusi ja
läbivate teemade käsitlemist.
Olulisel kohal on õpitu mõtestamine, eesmärgistamine
ning eneseanalüüs (õpi- ja enesemääratluspädevus). Palju tähelepanu saab
suhtlemisoskuste arendamine (enesemääratluspädevus): probleemide ennetus,
kokkulepete sõlmimine, koostöö, sõprus ja hoolivus.