Aabitsale järgnev 2. poolaasta õppekomplekt vastab riiklikule õppekavale ja on eeskätt mõeldud arendama lugemistehnilist vilumust. Põhikomplekti kuuluvad õpik ja kaheosaline töövihik, kirjatehnikat toetavad kirjavihik ja vajadusel veel tähevihik, diferentseerimist pakub lisalehtede kogu (kavandatud ilmuma 2025).
Õpiku tekstide valikul on silmas peetud ka žanrilist mitmekesisust, fookuses on väärt lastekirjandus. Võimaluse korral on kasutatud originaalillustratsioone ja nimetatud pildi autor. Et väikesel õppijal oleks taaskohtumisrõõmu, on Kairi Look igasse kuuse kirjutanud uue teemakohase Sõnasööbiku loo.
Üldjoontes järgib 2. poolaasta õpivara struktuur aabitsakomplekti oma – seda nii sinna kuuluvate üksuste kui ka iga üksikteose ülesehituse poolest. Nagu aabits on ka õpik üles ehitatud üht päeva hõlmavate lehepaaridena. Ajaliseks orientiiriks on õpetajale on köite murdekohal trükitud õppeaasta nädala järjenumber. Tekstiga töötamise oskust toetavad veerisele trükitud küsimused, millele leidub vastus kohakuti asuvas lõigus. Teksti järel on mõni teemat laiendav aruteluülesanne, kus õpilased saavad avaldada oma arvamust ja rääkida isiklikest kogemustest. Jätkub aabitsast tuttav rubriik „Mõtleme koos!“, mis on mõeldud toetama üldpädevusi ja läbivate teemade käsitlemist.
Olulisel kohal on õpitu mõtestamine, eesmärgistamine ning eneseanalüüs (õpi- ja enesemääratluspädevus). Palju tähelepanu saab suhtlemisoskuste arendamine (enesemääratluspädevus): probleemide ennetus, kokkulepete sõlmimine, koostöö, sõprus ja hoolivus.