Aabitsakomplekti
loomisele on andnud tõuke uus, 2023. aasta märtsis jõustunud riiklik õppekava
ja sinna kuuluvad peale aabitsa ja töövihikute veel lasteraamat „Piia Präänik ja Sõnasööbik“, tähevihik, mis toetab
kirjatehnika arendamist selle algusetapis, lisalehtede kogu, mis võimaldab
diferentseerimist ja sisaldab mh kuulamisülesandeid, ning õpetajale mõeldud
juhendmaterjal. Aabits ja töövihikud on katseõpetajate ja retsensentide
tagasisidet arvestades parandatud ja vastavad riiklikule õppekavale.
Aabitsa alustekstiks on Kairi
Loogi lasteraamat „Piia Präänik ja Sõnasööbik“, mille lood on tänapäevased ja
humoorikad ning lasevad 1. klassi õpilasel tegelastega hästi samastuda. Kesksed
tegelased on kuus last – kolm tüdrukut ja kolm poissi, igaühel oma
eripärane taust ja iseloom –, nende õpetaja Laura ja üks väike, karvane,
pika sabaga, lillat värvi Sõnasööbik, kes on kooli sattunud aabitsakastis ning
on värvikas ja vastuoluline, seikluslikku sündmustikku käivitav olend.
Nagu algklassiõpikutes
tavaks, on aabits üles ehitatud ajaliselt üht päeva hõlmavate lehepaaridena. Teema
sissejuhatuseks kuulatakse ilukirjanduslikku pala Kairi Loogi raamatust
(kättesaadav ka ERRi salvestisena). Selle ümber koonduvad mitmekülgset lugemistehnilist
tööd võimaldavad sisuplokid.
Läbiv eesmärk on kutsuda
lapsi üles arutlema elus oluliste teemade üle ning oma mõtteid jagama. Õpetajale
suunaandjaks on lehekülje lõpus olevad aruteluküsimused, mis on läbi mõeldud
nii, et need toetaksid üldpädevusi ja läbivate teemade käsitlemist (rubriik
„Mõtleme koos!“). Need sobivad hästi nii lugemiseelseks kui ka -järgseks
aruteluks.
Olulisel kohal on õpitu
mõtestamine, eesmärgistamine ning eneseanalüüs (õpi- ja enesemääratluspädevus).
Palju tähelepanu saab suhtlemisoskuste arendamine (enesemääratluspädevus):
probleemide ennetus, kokkulepete sõlmimine, koostöö, sõprus ja hoolivus.