Aabits. Sõnasööbiku jälgedel

Autor Katri Sild , Kairi Look

Kunstnik Liisa Kruusmägi

Sisututvustus

Aabitsakomplekti loomisele on andnud tõuke uus, 2023. aasta märtsis jõustunud riiklik õppekava ja sinna kuuluvad peale aabitsa ja töövihikute veel tähevihik, mis toetab kirjatehnika arendamist selle algusetapis, lisalehtede kogu, mis võimaldab diferentseerimist ja sisaldab mh kuulamisülesandeid, ning õpetajale mõeldud juhendmaterjal. Aabits ja töövihikud on katseõpetajate ja retsensentide tagasisidet arvestades parandatud ja vastavad riiklikule õppekavale.

Aabitsakomplekti loomisele on andnud tõuke uus, 2023. aasta märtsis jõustunud riiklik õppekava ja sinna kuuluvad peale aabitsa ja töövihikute veel lasteraamat „Piia Präänik ja Sõnasööbik“, tähevihik, mis toetab kirjatehnika arendamist selle algusetapis, lisalehtede kogu, mis võimaldab diferentseerimist ja sisaldab mh kuulamisülesandeid, ning õpetajale mõeldud juhendmaterjal. Aabits ja töövihikud on katseõpetajate ja retsensentide tagasisidet arvestades parandatud ja vastavad riiklikule õppekavale.

Aabitsa alustekstiks on Kairi Loogi lasteraamat „Piia Präänik ja Sõnasööbik“, mille lood on tänapäevased ja humoorikad ning lasevad 1. klassi õpilasel tegelastega hästi samastuda. Kesksed tegelased on kuus last – kolm tüdrukut ja kolm poissi, igaühel oma eripärane taust ja iseloom –, nende õpetaja Laura ja üks väike, karvane, pika sabaga, lillat värvi Sõnasööbik, kes on kooli sattunud aabitsakastis ning on värvikas ja vastuoluline, seikluslikku sündmustikku käivitav olend.

Nagu algklassiõpikutes tavaks, on aabits üles ehitatud ajaliselt üht päeva hõlmavate lehepaaridena. Teema sissejuhatuseks kuulatakse ilukirjanduslikku pala Kairi Loogi raamatust (kättesaadav ka ERRi salvestisena). Selle ümber koonduvad mitmekülgset lugemistehnilist tööd võimaldavad sisuplokid.

Läbiv eesmärk on kutsuda lapsi üles arutlema elus oluliste teemade üle ning oma mõtteid jagama. Õpetajale suunaandjaks on lehekülje lõpus olevad aruteluküsimused, mis on läbi mõeldud nii, et need toetaksid üldpädevusi ja läbivate teemade käsitlemist (rubriik „Mõtleme koos!“). Need sobivad hästi nii lugemiseelseks kui ka -järgseks aruteluks.

Olulisel kohal on õpitu mõtestamine, eesmärgistamine ning eneseanalüüs (õpi- ja enesemääratluspädevus). Palju tähelepanu saab suhtlemisoskuste arendamine (enesemääratluspädevus): probleemide ennetus, kokkulepete sõlmimine, koostöö, sõprus ja hoolivus.

17.76 €
tk
Koolibri kood 9287
Lehekülgede arv 120
Formaat 20 × 25 cm
Köide kõva kaas
ISBN 9789985050255
Ilmumisaeg 07.06.2024
Saadavus Tartu esinduses >5
Saadavus Koolibri e-poes >5

Arvustused

Prantsuse kasuisa, räppar ja vanaisa pruut? Lastepsühhiaater arvustab sel sügisel Eestis kasutusele tulnud aabitsat

Kanal 2 Õhtu!, 18.09.2024 | Loe lisa

Uue aabitsa saamisloost rääkis Kadri Rahusaar ja oma lugemismuljeid jagas lastepsühhiaater Anne Kleinberg.
Uue aabitsa saamisloost rääkis Kadri Rahusaar ja oma lugemismuljeid jagas lastepsühhiaater Anne Kleinberg.

Vikerraadio kirjandussaade "Loetud ja kirjutatud. Aabitsad"

Reet Weidebaum, 21.09.2024 | Loe lisa

Saatekülalised on kirjanduse uurija ja raamatukoguhoidja Krista Kumberg ja Koolibri toimetaja Margit Ross. 

Saatekülalised on kirjanduse uurija ja raamatukoguhoidja Krista Kumberg ja Koolibri toimetaja Margit Ross. 

Seotud tooted